pühapäev, 19. aprill 2015

VVVS õppekäik "Kitsed"


Kõige pealt saime endale kitse riietuse, siis hakkasime matkama. Tegime palju peatusi, et giid saaks meile anda uusi teadmisi. Esimeses peatuses kuulasime, mis häält teeb emane metskits ja isane metskits. Emase metskitse hääl on hele ja kõrge. Isase oma, aga jäme ja madal. Minu lemmikpeatus oli see, kui saime kapsaid ilma käteta süüa. Minu meelest ei oleks pidanud midagi muutma, välja arvatud ilma :) Õppisin seda, et metskits saab sünnitada 1-2 last. Isaste metskitsede sarved kukuvad ära talvel.
Mirta

Mulle meeldis juhendaja Kairit,  kes rääkis meile kitsedest ja kostüümid, mis me kanda saime.
Kairit oleks võinud rohkem rääkida emastest ja isastest kitsedest.
Mina õppisin, et väikeste sarvedega on ühe aastased isaskitsed, et emastel on saba all valge koht selleks, et lapsukesed leiaksid ta üles.
Anete

Me käisime Vellavere-Vitipalus matkal. Seal tutvusime metskitsedega. Mulle jäi meelde, et metskitse rahvapärane nimetus on kaber. Poistele pandi pähe traatidest sarved ja tüdrukutele pandi sabapeegel ja väikese hirve täpid. Mulle meeldis kapsa söömine niidi otsast. Me mängisime ka põõsaste mängu. Meile anti kitse pabulaid { mis olid tegelikult kommid }. Me saime joosta alla mäest. Mulle ei meeldinud, et seal oli nii vähe jänesekapsast. Mulle muidu meeldis see matk.
Mihkel Reginald

Käisime Vapramäe loodusakadeemias. Siis läksime metsa loodusrajale. Mulle meeldis kõige rohkem puu otsast kapsast süüa. Siis meeldis mulle ka  kitse ja hundi mäng. Kitsedele on süüa vaja sellepärast, et nad ära ei sureks. Mulle meeldis terve see rekt. Rohkem mulle ei tule meelde.
Raikko

Mulle meeldis kapsaid süüa ilma käteta.
Mulle ei meeldinud kitse kullis olla kull.
Ma sain uusi teadmisi nagu näiteks kitse rahvapärane nimetus on sokk.
Kapsaste asemel oleks võinud olla krõpsud.
Kevin

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aasta 2017 märksõnad

 Janeli  Kevin  Kärolin  Liis  Mihkel  Mirta Ott Anete